„Отвъд литературата горят следи…“ – стихове в „Литературен вестник“ – бр. 22, 2015 г.

„Отвъд литературата горят следи…“ – стихотворения на Бистра Величкова във в. „Литературен вестник“ – бр. 22, 10-16.06.2015 г.

Бистра Величкова чете стиховете си от "Литературен вестник" бр. 22, в BarDak, в София, юни 2015 г. Снимка © Beastra

Бистра Величкова чете стиховете си от „Литературен вестник“ бр. 22, в BarDak, в София, юни 2015 г. Снимка © Beastra

Аз, Хенри и Джун

По мотиви от книгата
„Хенри и Джун:
От нецензурирания дневник на Анаис Нин“

Той е Хенри
Тя е Джун,
а аз съм влюбена
и в двамата
Случи се
в един уж най-обикновен парижки бар
където всички бяха голи,
а Джун преспа с управителя
заради Хенри –
нямаха с какво друго да платят
На мен ми сипа чаша вино
и каза, че е влюбена
в художничка,
после ме целуна.
От писателя
до нея се научила,
че нищо не е истина
“И ти ли като него?
Търсиш преживявания,
които да опишеш?”
“Обичам те”, отвърнах аз
и Хенри ме целуна.
“Светът е рак, който сам себе си изяжда”
По-добре да тръгвам,
стана късно
Когато влюбен си в двама,
най-добре e да се прибереш рано
при този, когото не обичаш

Нещо общо

Чувството приижда, излиза от бреговете
и не прави разлика между нея и него

“Пътуване към себе си”, Блага Димитрова

С нея имаме нещо
общо помежду ни –
Нейната любов
и мой любовник
Тя го обича
завинаги,
когато са заедно
аз съм
влюбена в отсъствието му,
когато е с нея
Тя – целува устните му,
които са целували моите
аз – целувам нейните чрез неговите
пръстите ни се вплитат
дъхът ни се слива в едно
и всъщност
можем да сме заедно,
когато го обичаме
дори
без да имаме
нещо общо
помежду ни

Стихотворения на Бистра Величкова във в. „Литературен вестник“ – бр. 22, 10-16.06.2015 г., стр. 11

Стихотворения на Бистра Величкова във в. „Литературен вестник“ – бр. 22, 10-16.06.2015 г., стр. 11

Кристина

На Юлиуш В.

“как отвъд литературата
горят следи
в търсенето към нея”

“На Кристина”, Георги Савчев

И двамата
сме влюбени в Кристина
той в нея,
аз – в образа ѝ
отразен в очите му
висока, мълчалива,
с воал от скрита болка
побираща се цяла
в зеницата,
която я превръща
в стих,
в който друг се влюбва
в нея, в него
или в тяхната любов,
или в думите,
където е
красиво,
истинско
и вечно
само, когато той премигва
тя потъва в мрака
на затворения му клепач
за миг изчезва
и той пак остава сам
…с мен
обещавам му
да я обичам винаги,
когато ме поглежда
в очите
а той – да не мига
никога
за да не бъде сам

***
поетите са искрени
когато свършват
в теб
стиха

…а всички се страхуват от дъжда

докато те правят кариера,
купуват къщи и
ходят на екскурзии
мен ме изнасилват
в задимени барове
и нечии апартаменти
а улиците,
по които съм минавала
завинаги са мокри от сълзите ми
и пейките върху които
съм усъмвала
все още пазят мойта сянка,
а всички
най-много се страхуват от дъжда
да не намокри новите костюми и сака,
докато аз се разпадам на сълзи
върху разпънатите им чадъри

Денят в който

eдин ден
ще спра да се влюбвам
в гейове
в женени мъже
в актриси
в котки с червени очи
в алкохолици с бради
в наркомани с тесни зеници
в поети самоубийци
в проститутки без сводници
в улични лампи без крушки
в жълти таксита с пияни шофьори
в 5 часа сутринта
в дъжда през май
в непознати

и в този ден зная,
че светът
ще спре да съществува

Поетите режат ръцете си. Снимка © Бистра Величкова

Поетите режат ръцете си… Снимка © Beastra

Последен изход

понякога си мисля,
че дори 13-тия етаж
е твърде ниско

друг път пък,
че след 27
е твърде късно

остава ми единствено
да скоча от земята

Поетите режат ръцете си

Поетите режат ръцете си

скачат от 7-ми етаж
влюбват се отчаяно
и пият като бездомници у дома

Поетите режат ръцете си

и всеки ден отново възкръсват
на кръстопътищата на животите ни,
за да простят собствената ни самота

* Стихотворенията на Бистра Величкова са отпечатани за първи път във в. „Литературен вестник“ – бр. 22, 10-16.06.2015 г., стр. 11, водещ броя – Йордан Ефтимов

Още стихове от авторката можете да прочетете във:

Вашият коментар

